loading...
فراسوی ذهن
آخرین ارسال های انجمن
سینا بازدید : 488 چهارشنبه 14 آبان 1393 نظرات (8)

 

دونده هزارتو نوشته جیمز دشنر با ترجمه آیدا کشوری از سوی انتشارات بهداد منتشر شد.

دونده هزارتو عنوان کتابی پادآرمان‌شهری از جیمز دشنر است که چندی پیش فیلمی با همین نام «The Maze Runner»بر اساس کتاب نخست آن اکران شد و به موفقیت چشمگیری دست یافت.

کتاب دونده هزارتو را جیمز دشنر نوشته است که با ترجمه آیدا کشوری در ایران منتشر شده است.

“داستان در مورد نوجوانان پسری‌ست که در منطقه‌ای با نام ” بیشه” گیر افتاده‌اند و هیچ چیز از گذشته خود به یاد ندارند. تنها کلید دستیابی به گذشته و شاید راه نجات‌شان هزارتویی خطرناک و مرگبار است که روز باز و در پایان روز بسته می‌شود. معادلات زمانی به هم می‌خورد که به جای یک پسر که ماهانه به این منطقه فرستاده می‌شده، ” دختری” از سوی “خالقان” به ” بیشه” فرستاده می‌شود آیا راه نجاتی برای این نوجوانان وجود دارد؟ یا آن ها محکوم به مرگی دردناک به دست” گریورها” موجوداتی از گوشت و فلز،‌ساخته شده از سوی “خالقان” هستند؟“

انتشارات بهداد کتاب را با قیمت ۲۱۶۰۰تومان و تیراژ ۱۱۰۰نسخه منتشر کرده است. علاقه مندان می‌توانند در هر کجای ایران که هستند کتاب را با ارسال رایگان ( بدون هزینه پستی) سفارش دهند. در حال حاضر کتاب به مدت محدود با قیمت ۲۰۰۰۰تومان تنها از سوی مرکز اصلی پخش کتاب، کتابفروشی جمالی شیراز و نیز در فروشگاه اینترنتی این کتابفروشی عرضه می‌گردد.

خرید با تخفیف و ارسال رایگان از کتابفروشی جمالی

سینا بازدید : 391 جمعه 02 آبان 1393 نظرات (0)

 

فرتیاد نوجوانی روستایی است که یک زندگی آرام و معمولی دارد و به خاطر قولی که به پدرش-یکی از قهرمانان سرزمینشان- داده است، سعی می‏کند تا خودش هم همین طور به نظر آید، هرچند که حقیقت چیز دیگریست. این وضعیت برای سال ها ادامه داشته و ظاهرا قرار است همچنان هم ادامه داشته باشد. اما ظرف مدت کوتاهی، همه‏چیز تغییر می‏کند.

 پس از آنکه فرتیاد تا پای مرگ پیش می‏رود، درگیر تعقیبی بی‏امان می شود: در سفری از میان خطرات و اهریمنان، که گاهی موجوداتی مخوف هستند و گاهی در پوست انسان. هدف، باعث و بانی یک قتل عام بزرگ است. قاتلی از فرقه‏ای خطرناک، که به قول فرمانروای پارله‏آن "معمولا مسیر حرکت آن‏ها از روی مرگ‌های ناگهانی و جنازه‌هایی که پشت سرشان باقی می‌‌‌ماند، تعیین می‏شود. تازه اگر جنازه‌ای پیدا شود..."

سلحشوران پارله‏آن، تازه‏ترین رمان فانتزی ایرانی است که توسط سید علی خواسته به نگارش درآمده است. او پیش از این رمان      سریر هوشیار را نیز همین مجموعه منتشر کرده که البته داستانی مستقل دارد و تاکنون به چاپ سوم رسیده است.

آثار خواسته، افتخاراتی چون: جوان‏ترین برنده‏ی لوح تقدیر کتاب فصل، برترین نویسنده‏ی زیر22سال کشور و دریافت تندیس از رئیس فرهنگستان هنر، برگزیده‏ی کتاب سال دانشجویی و برگزیده‏ی جشنواره‏ی جوان ایرانی را برای او به ارمغان آورده‏اند.

در بخشی از سلحشوران پارله‏آن می‏خوانیم:

"...اهریمن که متوجه حریفان تازه‏اش شده بود، به سرعت تنه‌ی درخت بر زمین افتاده را برداشت، و به آنان حمله کرد. پارسامین و دیگران با دیدن این حرکت، برای لحظه‌ای غافلگیر شدند، اما بعد بلافاصله آماده‌ی مقابله شدند. آن‌ها سعی می‌‌‌‌‌‌‌‌کردند که به اهریمن نزدیک شوند و او را محاصره کنند، اما اهریمن مرتب با تنه‌ی درخت مانعشان می‌‌شد. مبارزه‌ی طاقت فرسای آن‌ها برای مدتی روی زمین گل آلود و لغزنده ادامه داشت و من کم‌کم نگران شدم. چون اهریمن بدون هیچ‏نشانه‌ای از ضعف، همچنان می جنگید. ولی نشانه‌های خستگی در پارسامین، پارسیتاد و آران کاملا مشخص بود.

در همین هنگام، داراد هم از راه رسید و به جلو دوید تا به دیگران ملحق شود، اما پارسامین با دیدن او، فریاد زد:«نه داراد! از بالا!»

من معنی دستور پارسامین را نفهمیدم، اما داراد که ظاهرا متوجه شده بود، سرش را تکان داد و مسیرش را به سمت درختی عوض کرد. او وقتی که به درخت رسید، تبرزینش را بر پشتش انداخت و با سرعت از درخت بالا رفت. چشمانم با تعجب و نگرانی مدام بین داراد و دیگران در حرکت بود و نمی‌‌‌توانستم تصمیم بگیرم که باید به چه چیزی توجه بکنم. داراد خیلی زود خودش را به یکی از شاخه‌های قطور درخت رساند که تقریبا بالای سر اهریمن قرار داشت. در زیر پای او پارسیتاد بی‌ترس بدون توجه به خطر، به پهلوی سمت چپ اهریمن حمله‏ور شد که به نظر بدون پوشش مانده بود. اما اهریمن با عکس العملی سریع، با تنه‌ی درخت ضربه‌ی محکمی به پارسیتاد زد و او را به عقب پرتاب کرد. در همان لحظه، داراد کمی ‌‌‌‌‌‌دور خیز کرد و بعد با پرشی حیرت آور، بر پشت اهریمن پرید و تبر زینش را با دو دست، در عمق بدن او فرو کرد...."

سلحشوران پارله‏آن با ویراستاری آمنه رستمی و طراحی جلد پیمان رحیمی‏زاده، به وسیله‏ی انتشارات افق روانه‏ی کتابفروشی‏های کشور شده است.

اطلاعات بیشتر و خرید اینترنتی در سایت نشر افق

 

سینا بازدید : 381 شنبه 12 مهر 1393 نظرات (4)

 

سلام

بازم منم با یک خبر، منتهی این پست رو از قبل آماده کردم. با خبر شدیم که وب سایت طرفداران پرسی جکسون با نام دمیگاد افتتاح شده است. متن زیر عینا برای دوستان قرار داده میشه، فقط امیدوارم خب و موثر فعالیت کنند دوستان و البته با انگیزه.

با سلام خدمت تمامی دوستان و عزیزان. امروز در تاریخ منحوص یکم مهر ماه هزار و سیصد و نود و سه ی شمسی وب سایت دمیگاد به عنوان تنها مرجع رمان های پر طرفدار پرسی جکسون و قهرمانان المپ آغاز به کار کرد. سایت هنوز هم بسیار کار داره و تا به سیستم اصلی و مطلوب برسیم بسیار زمان لازمه.عوامل وب سایت دمیگاد به صورت زیر می باشد:

پارسا ذی قیمت : صاحب امتیاز و مدیر کل

علی شیرزادی : مدیر فنی

فوژان بابایی : مدیرکل انجمن

پویا یحیوی :مسئول بخش خبری و سرپرست تیم تولید محتوا

هرگونه نظر و انتقاد خود را به آدرس info@demigod.ir بفرسیتد. بزودی وبمیل های هرکدام از مدیران عزیز ساخته می شه و می تونید با شخص مدیران ارتباط برقرار کنید.

وبگاه دمیگاد

سینا بازدید : 397 جمعه 11 مهر 1393 نظرات (9)

 

 

سلام

خوبید انشالله که؟ با مدرسه و دانشگاه چه کار می کنید؟ خوش می گذره؟

خدا رو شکر که من دیگه درس و دانشگاه ندارمنیشخند، البته بعضی اوقات یادی از دوران خوب گذشته می کنم آخاما وقتی یاد شب امتحان و اینا می افتم میگم خب دیگه خدا رو شکر که تموم شدعینک. البته بعضی اوقات خواب امتحانم می بینمخنثی، صبح که پا میشم بعد یادم می افته که بابا کی من این واحد رو پاس کردم یه نفسی می کشم.ابرو اینم داستانیه برای خودش، خب شروع مدرسه و خلوت شدن نت و شلوغ شدن سر بچه ها برای من نعمتهخنده چرا که واقعا فشار کاری روم زیاده وهمین باعث میشه که نتونم رو برنامه بنویسم حالا یکی هی تهدید کنه منتظرولی خب بعضی کارا در اولویت هست. لبخندولی خب داستان حالا با سرعت کند و بعضا سریع نوشته میشه و انشالله اینم به سرانجامی برسه.چشمک بقیه دوستان هم سرشون شلوغه مثلا سمیه نیست درگیر کارای دانشگاه هستش ((میگن زه گهواره تا گور دانش بجوو، مصداق این دخترا هست بابا کم درس بخونیداسترس))، مرتضی که از الان خودشون برای سد کنکور آماده می کنه ((خر خوننیشخند))، از منا خبر ندارم ((اینو دید یه خبری از خودش بدهلبخند))، امیر هم داره داستانش رو بازنگری می کنه منتهی من قول کمک دادم ولی الان مدتی که دست به داستانش نزدم به دلیل اینکه اصل وقت نداشتم. ((شرمندگیش موندهناراحت)) کلا کار ما هم بگیر نگیر داره، فعلا هم سرم کلا شلوغه به طوری که فعلا کارای فرعی رو گذاشتم کنار.فرشته

راستی تا یادم نرفته لینک دوستان (سایت ها) رو بر اساس حروف الفبا مرتب کردم، اینطوری بهتره.نیشخند مورد دیگه ای که میخواستم بگم در مورد آپ وبلاگه که با توجه به اوضاع قطعا دو هفته یک بار آپ خواهد شد اما اینکه این وسط آپ بشه یا نه به وضعیت من و دیگر نویسنده ها بستگی داره. وبلاگ رو می تونید با آدرس bookpage.ir هم باز کنید. این دامین رو احمد عزیز تهیه نموند ((مانی دادهخوشمزه منم که از خدا خواسته؛ میگن کوفت باشه، مفت باشه اینهاز خود راضی)) دستش درد نکنه. برای اینکه یه تشکر کنم یه چیزی براش فرستادم بخونه.شیطان

در هر صورت اینم از اوضاع ما بود، حالا می ریم سر داستان مرتضی که می تونید داستان رو داخل تایپک داستانش دریافت کنید. فقط یک نکته من وقت ویرایش داستان رو نداشتم. یه جاهایی از اون رو نگاه کردم منتهی وقت ندارم همش رو بخونم، دیر رسید متن. نظر فراموش نشه.

فصل دوازده اربابان زمین

سینا بازدید : 330 دوشنبه 07 مهر 1393 نظرات (3)

 

 

بالاخره بعد از دو سال جلد سوم نغمه ای از یخ و آتش «یورش شمشیرها» با زحمت بچه های خوب وبسایت وینترفل به سرانجام رسید. راستش شاهکار مارتین نیاز به تبلیغ نداره و همینطور همین جا از بچه ها برای اتمام این کتاب خیلی خوب تشکر عرض می کنیم. در مورد جلد چهارم هم با توجه به اطلاعاتی که به من دادند قراره پس از یک ماه استراحت فصل دهیش آغاز بشه(حالا به چه صورتی، اون زمان مشخص میشه) بچه ها به پست زیر مراجعه کنند و علاوه بر نظر، لینک کلی این داستان رو هم دانلود کنند.

جلد سوم نغمه ای از یخ و آتش: یورش شمشیرها

فردا یه سری حرف من دارم که الان وقت نوشتنش رو ندارم.

با تشکر

 

 

سینا بازدید : 448 جمعه 28 شهریور 1393 نظرات (7)

 

 

سلام

قبل از هر چیزی اول:

وبگاه کالیمدور - وارکرفت فنز سابق - نسخه ای جدید و به روز شده از انجمن خود را افتتاح نموده است. این وبگاه با هدف توسعه ی وارکرفت و زانر فانتزی حماسی راه اندازی شده و امیدواریم به سایتی شایسته و درخور عظمت وارکرفت و فانتزی حماسی مبدل شود.

انجمن کالیمدور

این خبر هم برای من و هم برای طرفداران وارکرفت جای بسی خوشحالی رو داره، با اینکه در سفر هستم و به شکلی معجزه آسا((نسل سوم و چهارم اینترنت موبایل چکار نمی کنه)) در خدمت شما هستیم. به عنوان یکی از طرفداران سابق و حتی حال وارکرفت امیدوارم که بچه ها بتونند این انجمن رو به سطحی بالاتر و در خور شایسه برسونند که این کار قطعا به حمایت شما بچه ها و خواننده ها نیاز داره. من رفتم عضو شدم، با نام کاربری sina(چیه تبلیغ به ما نیومده)، شما ها هم برید عضو بشید. این کار یه جور حمایت دست جمعی از دوستانه و از همه مهمتر فعال باشید. جزو خواننده های خاموش(روح های انجمن) نباشید.

خبر دوم: اینکه مرتضی دست ما رو گذاشت تو حنا ، در هر صورت با توجه به مشغله پیش آمده اول داستان رو حتما بخونید و اینکه داخل انجمن نظر بدید.  

دانلود فصل یازدهم

توجه: فعلا کسی فصل رو داخل انجمن قرار نده، همینجا دانلود کنید. تا بعدا خودم منتقل کنم.

 

تعداد صفحات : 14

درباره ما
Profile Pic

وبلاگ فراسوی ذهن

یا همان

انجمن مترجمان جوان

از ادغام دو وبلاگ فن نویس در سال 84 کار خود را آغاز کرد. از جمله آثار این وبلاگ می‌توان داستان‌های نبرد نهایی، جدال سرنوشت  و تا همیشه را نام برد و از میان ترجمه‌های گروهی فن فیکشن های کف دریاچه، فداکاری یک مار، جلد اول شمشیر حقیقت و سرانجام کتاب هفتم هری پاتر که با مشارکت سایت دنیای جادوگری به انجام رسید را ذکر نمود. همزمان با کار نقد داستانهای نویسندگان جوان تلاشی برای ارتقای  سبک نویسندگی در میان نویسندگان نوجوان نمود. در آذر 87وبلاگ نام رسمی انجمن مترجمان جوان را به خود گرفت تا اینکه در آبان ماه 91 به ادرس فعلی انتقال و نامی جدید با عنوان فراسوی ذهن را برای خود انتخاب نمود. این وبلاگ علاوه بر ادامه کار ترجمه وبلاگهای قبلی به انتشار دو داستان جدید به نام های بی نام و نشان و سفیر کبیر پرداخت و در کنار آن به کار بر روی داستانهای کوتاه، معرفی نویسندگان جوان، ویرایش و نقد داستانها ادامه داد. نویسندگان و موسسین وبلاگ را مجموعه ای از نویسندگان، ویراستاران و مترجمان جوان تشکیل میدهند که در طول هشت سال گذشته در کنار هم به کار و فعالیت در زمینه کتابهای فانتزی پرداخته اند. این اواخر کتاب هایی با نام پادشاهی وحشت و چشم ققنوس به این آثار اضافه گردید و در راستای تلاش برای معرفی و ترویج فرهنگ کتاب خوانی و با شعار «یک کتاب، یک ارتباط» و ایجاد علاقه کاربرها به خواندن کتاب های فانتزی در دو سال اخیر دو بخش معرفی کتاب و کتاب فیلم که شامل آثار معروف و همچنین معرفی وبلاگ های مترجمین عزیر می باشد، به حیطه کاری وبلاگ افزوده شده است. ما امیدواریم با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی آن هم در حیطه فانتزی، قدمی هر چند اندک در این حیطه برداریم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    سن شما چقدر است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 246
  • کل نظرات : 6696
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1060
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 24
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 37
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 2,520
  • بازدید سال : 15,090
  • بازدید کلی : 577,427
  • کدهای اختصاصی